Teiden tarkoitus on taata turvallinen ja sujuva liikkuminen paikasta toiseen. Joka paikkaan ei vie tie, mutta siinä tapauksessa tie saatetaankin rakentaa. Suomessa teistä huolehtii yhteiskunta. Maassamme teitä on yhteensä noin 453 000 kilometriä, joten huolehdittavaa riittää.
Mikä on Rajakadun merkitys Jyväskylässä? Miksi Rajakadun valo-ohjaus tökkii? Mielenkiintoista asiaa Jyväskylän Rajakadusta.
Mitä valtatielle 4 tehdään Jyväskylän pohjoispuolella? Miksi tietä pitää parantaa? Yleiskatsaus Nelostien parannukseen.
Millainen Lutakon paljon kohuttu kansi on liikenteellisesti? Miltä se näyttää? Jyväskylän Lutakon erikoisen kannen tarkastelu.
Minkälaisia muutoksia Nelkkarille Jyväskylän pohjoispuolella tarkalleen tehdään? Milloin? Perusteellinen katsaus hankkeeseen.
Minkälaisia liikenteellisiä hankkeita Jyväskylässä on käynnissä ja suunnitteilla? Perusteellinen katsaus Jyväskylän tiehankkeisiin.
Miten Rajakatua aiotaan parantaa? Milloin Rajakadusta tulee sujuva? Katsaus alustaviin suunnitelmiin Rajakadun sujuvoittamiseksi.
Miten kunta on suunnitellut uudistavansa Laukaan keskeistä katua? Tuleeko liikennevalot? Vilkaisu Laukaan liikennesuunnitelmiin.
Miksi tiet ovat huonokuntoisia? Huomioiko tienpitäjä raskaankin liikenteen? Raportti keskustelusta ELY:n edustajien kanssa.
Mistä valtatie 4 on ennen kulkenut? Minä vuosina eri osuuksia rakennettiin? Tiivis katsaus Nelostien historiaan ja nykytilaan.
Julkaistu 1. marraskuuta 2011. |
Se kulkee Suomen päästä päähän ja on 1 295 kilometriä pitkä. Se on sekä kapeaa ja mutkaista väylää että leveää ja useakaistaista moottoritietä. Se on milloin mutkitellut mistäkin ja sitten hakeutunut uusille reiteille. Sitä pitkin kulkee lukemattomia kulkupelejä polkupyöristä rekka-autoihin. Se on yksi Suomen 29...
Julkaistu 22. marraskuuta 2011. |
Jonkun tehdessä jotakin väärin liikenteessä voi aina olla kysymys siitä, että hän ei tiedä asioiden oikeaa laitaa. Myös nopeusrajoituksiin liittyy ehkä monimutkaisiakin sääntöjä ja sellaisia tilanteita, jotka eivät ole kovin yksiselitteisiä. Moni on varmaan joskus mennyt vähän sekaisin kaupunkialueiden rajoitusviidakossa, jossa...
Julkaistu 13. syyskuuta 2011. | Kommentit
Aina silloin tällöin sivustoa suunnitellessa tulee mieleen ikuinen kysymys, pitäisikö saitin blogissa ruveta käsittelemään enemmän päivän tapahtumia. Tähän asti kirjoitukset ovat olleet aika artikkelimaisia, vaikka blogi-nimikkeen alla kulkevatkin. Olen kuitenkin nähnyt blogin osuvimmaksi nimitykseksi näille silloin tällöin julkaisemilleni teksteille, koska ei niille parempaakaan ole. Vai miten olisi sellainen...